1 Ocak 2013 Salı

Bebegimi Uyutamiyorum

Google ' a " bebegimi u" yazdığımda çıkan favori aramaların ilk sırasında "bebegimi uyutamıyorum" geliyor. Demek ki bu sorunla karşılaşan ilk insan ben değilim :) Her şey gayet yolunda giderken, daha dogrusu uyku işini tam da yoluna koyduğumu düşünürken , 1-2 haftadır bebegimi uyutmakta oldukça zorlanıyor(d)um. Bundan 3 gün önce zirveye ulaşmış;uyuyamadigi icinağlama krizlerine giren bebeğim beni oldukça zorlamaya başlamıştı. Bundan 2 gün önce bu yazıyı yazsaydım eğer oldukça kas etli ve iç bunaltıcı bir yazı olacaktı. Çok şükür bugün yine eski düzeninde uyuyan bir bebegim var. Ama akşamları beni bir kat daha zorluyor.

Aslında bu yazıyı yazmamın sebebi, ileride yine aynı durumla karşılaşırsam tekrar nasil basa çıkabilirimi bulmak. Bir de bebegini uyutmayan annelere bir nebze olsun yardimci olmak.

Evet, özellikle 2-3 gündür Resmen bebegimi uyutmadım. Kayinvalidemlerde kalıyorduk ve ben ne zaman uyutmaya çalışsam ağlama krizlerine giriyordu kızım. Bir türlü sakinlesmiyor, dakikalarca ağlıyordu. En sonunda da ya kayınvalidemin ya da eltimin kucağında uykuya dalıyordu. Bu da ben de müthiş bir özgüven eksikliğine sebep oldu.

Bebegimi uyutamiyorumun altında yatan bir de neden ben uyutamiyorum var ki buyuk bir nefis mücadelesi.. Bebeği uyutma yöntemleriyle ilgili pek çok bilgi var , bunlardan bahsetmeyeceğim. Benimki biraz anneleri rahatlatmaya yönelik birkaç kucuk tavsiye. ( eklemek istedikleriniz varsa yorum bırakırsanız çok sevinirim)


& Bebeği uyutmayı gurur meselesi haline getirmeyin. Olabilir bazen siz uyutamayabilirsiniz. Bu sizin kötü bir anne oldugunuzu göstermez. Aksine yeter ki uyusun uykusunu alsın demek bile fedakarlıktir.

& Yanınızda size Yardimci olabilecek hatta bu ısı gönüllü yapacak kisiler varsa çok şanslısınız demektir (benim gibi) lütfen onlardan yardım isteyin. Sizin gerginliğiniz bebeğinize de yansır. Biraz rahatlama imkanı bulursunuz. Hem belki sizin aklınıza gelmeyen farklı yöntemler öğrenmiş olursunuz.

& Bebegimi tanıyamiyorum, artık sinyallerini doğru okuyamiyorum diye düşünebileyim. Ama biraz kendinizi toparlayıp bebeğinize odaklaninca emin olun tekrar onu dogru okuyup çözüm yolunu bulacaksınız. İçinizdeki Allah'in koyduğu annelik programına inanın.

(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder