30 Ekim 2012 Salı

ANNELİK ZOR (MU)?


                                                                                                           
Kızımız doğduğundan beri bana en çok sorulan sorulardan biri "annelik zor mu(ymuş)?" oluyor. Doğumdan birkaç gün sonra başladı bu soru gelmeye. Aslında genelde anne olanların sorduğu bu soru gizli bir " anneliğin ne kadar zor olduğunu simdi anladın mı?" anlamı taşıyor. Ama ben bu cevabı vermek istemiyorum. Ukala Zeynep! anneliğin ne kadar zor olduğunu kabul etmiyor. "Zor" diyemiyor:)

Zor değil mi peki? Evet daha doğmadan fedakarlıkları başladı.O bizi bırakmasın diye kaç ay yatakta istirahat ettim, 4. aya kadar her gün, bazı günler günde 2 kez iğne vurundum. Yediklerime dikkat ettim, her hareketime dikkat ettim, doğru düzgün arabaya bile binmedim, gezmek istediğim, gitmek istediğim yerlere gidemedim. Sonraları ise hamileliğin yükü arttı. Yürümek,yatakta sağdan sola dönmek bile zor hale geldi,bel ağrıları sürekli yattığım için zaten baştan beri vardı,iyice arttı vs. vs. Bunları şikayetlenmek için yazmıyorum. Sonra doğum nasıl olacak endişesi başladı, normal mi sezeryan mı olacak,bebeğim sağlıklı doğacak mı? Sonra doğum başladı, doğum kasılmaları şiddetlendi ve ben inleye inleye normal doğum yaptım (böyle dediğime bakmayın,bence çok güzel bir doğum oldu,onu başka bir zaman anlatıcam inş.), 23:05 'te doğan bebeğim, bütün gece benden hiç ayrılmadı,gece hiç uyuyamadım, emzirmek desen ilk hafta oldukça acı veriyor. Yine vs. vs. Daha pek çok zorluk sayılabilir.

Ve ben bütün bunlara rağmen daha birkaç günlük anneyken gelmeye başlayan bu soruya " ahh evet zormuş gerçekten"demedim,diyemedim. Güzel olan bir şey ne kadar zor olabilir ki?Bu kadar istenen, bu kadar beklenen şey ne kadar zor olabilir ki?. Evet kolay değil,leylekler getirmiyor sonuçta bu çocuğu,fedakarlık istiyor. Hamileliğinden,doğumuna,bakımına,doğru yetiştime endişesine kadar. Ama katlanılması güç olan şey zordur bence. Annelik öyle özel,öyle güzel bir duygu ki isteyerek anne olduysanız zorluğu, güzelliğinin yanında hafif kalıyor. Ya da ben daha bir şey görmedim:)Rabbim kimseye kaldırmayacağı yük yüklemesin.

Aslında "zor" diyemememdeki en önemli sebep; utanıyorum. Evet Rabb'imden utanıyorum.Biz bu bebeği bu kadar istemişken, kaybedeceğiz korkusuyla bu kadar gözyaşı dökmüşken  ve Rabb'imiz meleğimizi bize sağsalim emanet etmişken " annelik de çok zormuş" demek, şikayet etmek,nankörlük etmek gibi geliyor.Ve ben Rabbim'e şükürsüzlük etmek istemiyorum. Israrla "zor mu" diyenlere "güzel" diyorum.Annelik güzel şey. Ve sanki her geçen gün daha da güzel bir hale geliyor.

 Rabbime bu güzel duyguyu bana tattırdığı için sonsuz teşekkürler ediyorum. Ve isteyen herkese hayırlısıyla bu duyguyu yaşatması için dua ediyorum..

Annelik zor mu? 

Hayır..

Anne olamamak daha zordu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder